Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι Πτυχιακές (Απολυτήριες) Εξετάσεις της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Θήρας, Αμοργού και Νήσων για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, σηματοδοτώντας μία ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό έργο της τοπικής μας Εκκλησίας.
Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις του Υπουργείου Πολιτισμού, παρουσία της αρμόδιας Εξεταστικής Επιτροπής, ενώ κατά τη διάρκειά τους παρέστη και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θήρας, Αμοργού και Νήσων κ. Αμφιλόχιος.
Η λειτουργία και η πρόοδος της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής αποτελούν καρπό της διαρκούς μέριμνας και της έμπρακτης στήριξης του Σεβασμιωτάτου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έθεσε ως προτεραιότητα την καλλιέργεια της εκκλησιαστικής μουσικής παραδόσεως και την ανάδειξη νέων ιεροψαλτών στα νησιά της Ιεράς Μητροπόλεως. Με πατρικό ενδιαφέρον παρακολουθεί το έργο της Σχολής, ενθαρρύνοντας τους μαθητές και τους διδάσκοντες να συνεχίζουν με ζήλο τη διακονία τους προς την Εκκλησία.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, απονεμήθηκαν τα ακόλουθα Πτυχία Βυζαντινής Μουσικής:
• Στον κ. Γεώργιο Βαρβαρήγο, με βαθμό «Άριστα» και Τιμητική Διάκριση.
• Στον κ. Ευάγγελο Ζώρζο, με βαθμό «Άριστα».
• Στον κ. Νικόλαο Μαυρουδή, με βαθμό «Καλώς».
• Στον π. Χαράλαμπο Σαλίβερο, με βαθμό «Άριστα» και Τιμητική Διάκριση.
• Στον κ. Ελευθέριο Ξαγοράρη, με βαθμό «Άριστα».
Η Ιερά Μητρόπολη εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, τους κ.κ. Ευστάθιο Αρβανίτη, Λάζαρο Κουμεντάκη και Δημήτριο Πύρζα, καθώς και προς τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Πολιτισμού και Καθηγητή Μουσικής κ. Γεώργιο Ρούσσο για την άρτια διεξαγωγή των εξετάσεων.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες εκφράζονται προς τον Διευθυντή της Σχολής, Πρωτοψάλτη κ. Ιωάννη Μαρκοζάνε, για την πολύχρονη και ακούραστη προσφορά του στην οργάνωση και ανάπτυξη της Σχολής, καθώς και για τη διαρκή μέριμνά του υπέρ της προαγωγής της βυζαντινής μουσικής παιδείας στα νησιά της Ιεράς Μητροπόλεως.
Παράλληλα, ευχαριστίες απευθύνονται προς τον καθηγητή της Σχολής κ. Γεώργιο Καμαριάρη, καθώς και προς τους αμίσθους καθηγητές κ. Νικόλαο Βαρβαρήγο και κ. Ελευθέριο Φύτρο, οι οποίοι με αγάπη, ζήλο και αφοσίωση συνέβαλαν ουσιαστικά στην κατάρτιση και πρόοδο των μαθητών.
Η Ιερά Μητρόπολη Θήρας, Αμοργού και Νήσων συγχαίρει θερμά τους νέους πτυχιούχους και εύχεται ο Κύριος να τους χαρίζει υγεία, πρόοδο και πνευματική καρποφορία, ώστε να συνεχίσουν να διακονούν με ευλάβεια και εκκλησιαστικό φρόνημα τα ιερά αναλόγια της Εκκλησίας μας, διαφυλάσσοντας και μεταδίδοντας στις επόμενες γενεές την πολύτιμη παράδοση της βυζαντινής μουσικής. Παράλληλα, εκφράζει την ικανοποίησή της για τη συνεχή ανάπτυξη της Σχολής, η οποία αποτελεί πλέον έναν ζωντανό πυρήνα εκκλησιαστικής παιδείας και πολιτισμού για τα νησιά της Μητροπολιτικής μας περιφερείας.
